reg staff dealers faq warranty referanser    ||   norwegian    english
ASI Team

VEBJOERN KJELLAND // Norway

Jeg er vokst opp på en øy, og naturlig nok startet jeg med å fiske sjøørret. Men etterhvert som jeg ble eldre vokste naturlig nok eventyrlysten. Vi dro lengere, gikk lengere og var borte lengere - Min far og jeg. Da jeg var 13 år gammel gikk vi inn øverst i stabbursdalen og ble der i to uker. Jeg ble totalt forelsket i vidda, og jeg har dratt tilbake til nord hvert år siden den gang. Med tiden fikk jeg også muligheten til oppleve tropisk fiske, og selvfølgelig måtte jeg tilbake til det også. Nå er alt bare blitt kaos. Du finner meg et sted mellom Kirkenes og Venezuela. Jeg pleide å kalle meg selv for en ørretfisker, men nå er jeg ikke sikker på hva jeg er lengere. Jeg elsker å fighte hai og tarpon på 10er stanga, men rett som det er tar jeg meg selv i å prøve å kroke et par ørekyter jeg har spotta tre meter oppstrøms. Det er det samme om den spiser baetis eller brød, jeg er blitt mer og mer en «allrounder».

Fluekastet er alltid like viktig, uansett hva du fisker etter. Jeg har alltid vært facinert av fluekasting, men det tok virkelig av da jeg var ferdig med videregående skole. Dagen etter jeg fullførte den siste eksamen startet jeg å studere fluekastet. Mekannikken i kastet, alle forskjellige kastestilene, og alle de forskjellige kastene. Jeg trålet internett for informasjon i flere uker. Jeg lærte meg mye, og lysten til å lære bort det jeg kunne vokste. Så jeg dro til Amsterdam for å gjennomføre en instruktør test med den nederlandske kastegururen William van der Vorst. Jeg er nå en internasjonal certifisert fluekasteinstrøktør av IFFF (Internation Fed

Fluefiske gir meg så mye. Jeg har så mange historier å fortelle, og så mange hyggelige mennesker å takke. Men bedre er at jeg har enda mere å oppleve og mange flere hyggelige mennesker treffe. Det er det som er så kult med dette. Hver dag bringer noe nytt, og man vet aldri hva som befinner seg rundt neste elvesving, og akkurat det som for meg gjør fluefiske til en hobby det er verdt å bruke et liv på.eretion of FlyFishers), og jeg håper jeg vil få muligheten til å lære bort en hel del i fremtiden.